Savjeti za bezbjedno korišćenje elektronskih kanala

 

CKB kontinuirano unapređuje nivo zaštite podataka i generalne sigurnosti naših klijenata prilikom korišćenja CKB digitalnih servisa i usluga. Koristeći trenutno najnaprednije resurse koji omogućavaju bezbjedno upravljanje finansijama, nastojimo da blagovremeno i proaktivno reagujemo na svako moguće kompromitovanje sigurnosti podataka klijenata.

Imajući u vidu konstantan rast visokosofisticiranih načina za narušavanje privatnosti i podataka klijenata u online okvirima, podsjećamo na značaj dodatnog opreza i izbjegavanja određenih opasnih praksi.

Korisnici usluga elektronskog i mobilnog bankarstva širom svijeta najčešće dobijaju mejl ili poruku sa instrukcijama za aktivaciju naloga, promjenu lozinke ili ažuriranje korisničkih podataka.

Ne reagujte na ove lažne mejlove, SMS i Viber poruke, ukoliko ih dobijete. Obično sadrže informacije da je potrebno da produžite svoj e-banking (CKB GO) nalog klikom na link koji se nalazi unutar lažne poruke, da potvrdite plaćanje slanjem podataka sa kartice ili da pošaljete druge lične podatke.

Banka nikada od svojih klijenata neće tražiti identifikaciju putem mejla, SMS-a ili telefona.

Često lažni sajtovi koriste logo/ime/format sajta isti kao regularni, validni sajtovi. Savjetujemo da prilikom online kupovine pristupate svim sajtovima preko internet pretraživača umjesto već gotovog linka koji vam je dostavljen. Takođe, veoma je važno da budete oprezni prilikom ostavljanja ličnih podataka kao što su podaci sa platne kartice.

Veliki akcenat stavljamo na lažne nagradne igre/darivanja (giveaway) iz razloga što su logo/ime poznatih brendova često objekat zloupotrebe. Molimo sve klijente da budu izuzetno oprezni jer prilikom regularnih izvlačenja i biranja dobitnika, trgovac/brend neće tražiti podatke sa platne kartice, već samo podatke poput imena i prezimena, broja telefona i sl. Iskustvo je pokazalo da prilikom ostavljanja podataka za lažnu nagradnu igru učestvujete u istoj sa sitnijim iznosima, ali nakon određenog perioda se vrši zloupotreba podataka sa kartice u mnogo većim iznosima.

Podsjećamo da je banka obezbijedila korisnicima Mastercard i VISA kartica još veći stepen sigurnosti prilikom obavljanja transakcija na internetu, uvodeći besplatnu funkcionalnost „3D Secure“, kao dodatni nivo identifikacije prilikom kupovine, a  u cilju sprečavanja zloupotreba, tj. neovlašćene upotrebe kartica od strane trećih lica. Ukoliko „3D Secure“ usluga nije aktivirana, aktivaciju možete odraditi slanjem zahtjeva putem CKB GO aplikacije ili u nekoj od naših poslovnica.

Ako ste ipak odgovorili  na maliciozan mejl ili poruku, potrebno je da što prije kontaktirate Contact Center na broj telefona 19894. Nakon poziva Contact Center-u, molimo da lažnog pošiljaoca prijavite i Nacionalnom timu za odgovor na računarske incidente  putem adrese www.cirt.me, kao i Agenciji za zaštitu ličnih podataka.

Novosti